digital marketing

Η διαρκής αλλαγή των καταναλωτικών αναγκών και προτύπων στις σύγχρονες κοινωνίες είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Οι αγορές αλλάζουν μορφή και οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες να αναπροσαρμόζουν τη λειτουργία τους υιοθετώντας σύγχρονες μεθόδους marketing βασισμένες σε  νέες τεχνολογίες προκειμένου να διατηρήσουν την επαφή μαζί τους. Μία από αυτές είναι το  ηλεκτρονικό marketing, το οποίο αποτελεί την πλέον εξελιγμένη μορφή  του σύγχρονου μάρκετινγκ.

Αρχικά το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ ταυτιζόταν με το internet marketing, δηλαδή με το μάρκετινγκ μέσω ιστοσελίδας. Στην πορεία, με την εξέλιξη της τεχνολογίας και την εξάπλωση της ευρυζωνικότητας,  προστέθηκαν και άλλες εκφάνσεις όπως το e-mail marketing (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) και τελευταία το sms marketing.   

Τόσο το  e-mail όσο και το sms marketing είναι πολύ διαδεδομένα και στη χώρα μας. Ο βασικός λόγος είναι ότι συνδυάζουν την αμεσότητα (direct marketing) και το χαμηλό κόστος. Ωστόσο ο βαθμός στον οποίο έχουν υιοθετηθεί από τις επιχειρήσεις  είναι υπερβολικός με συνέπεια η αποτελεσματικότητά τους να ελεγχόμενη.  

Τα περισσότερα από τα προϊόντα λογισμικού που έχουν αναπτυχθεί για να υποστηρίξουν τη διαδικασία τόσο του e-mail όσο και του sms-marketing εστιάζουν κυρίως στην αυτοματοποίηση και αποτελεσματικότητα της αποστολής του e-mail και του sms αντίστοιχα. Είναι δηλαδή περισσότερο εργαλεία διεκπεραίωσης.  Αυτό συνιστά μερική κάλυψη της διαδικασίας, καθώς  με αυτόν τον τρόπο δεν δίνεται βαρύτητα στο προφίλ του παραλήπτη. Κατά την άποψη μας η ολοκληρωμένη λύση θα πρέπει επιπλέον να συνδυάζει:

  • Ασφαλείς βάσεις δεδομένων στις οποίες θα γίνεται η καταχώρηση των στοιχείων του παραλήπτη με δυνατότητα κρυπτογράφησης, ειδικά αν αφορούν προσωπικά δεδομένα
  • Δυνατότητες ταξινόμησης και ταχείας αναζήτησης των παραληπτών με πολλαπλά κριτήρια
  • Πλήρη αποθήκευση των ιστορικών δεδομένων των προωθητικών ενεργειών
  • Στατιστική ανάλυση της αποτελεσμάτων των προωθητικών ενεργειών ώστε να ελέγχεται η αποτελεσματικότητα των υλοποιημένων πολιτικών
  • Πλήρη αποθήκευση των ιστορικών δεδομένων των απεσταλμένων e-mail/ sms